söndag 28 november 2010

Tenta...

Sunday, 7. November, 19:03

De senaste 5 veckorna har varit de mest krävande hittills i utbildningen.
Vi har haft föreläsningar som gått av stapeln som om någon råkat trycka på snabbspolar-knappen på föreläsaren.. worried

Sedan blev det korvstoppning på slutet då allt skulle pluggas in. Vi hade börjat i tid och hela tiden pluggat efter varje föreläsning plus att vi läst hemma på kvällarna.. Men det känns ändå inte som att det har räckt till..

Jag har inte haft något liv utanför pluggandet den senaste månaden.
Jag har till och med glömt bort att jag är gravid men som tur blivit påmind genom sparkarna lite nu och då.

Det höga tempot i samband med att vara gravid och dessutom först drabbats av magsjuka och sedan en långdragen förkylning, som fortfarande inte gett med sig, har gjort att jag känt mig mer död än levande den senaste veckan.

I början på veckan så kändes det som att jag hade läget under kontroll men ju längre in på veckan jag kom och ju mer jag pluggade ju mer började jag fasa för den kommande tentan.
Det kändes som att det jag en gång var rätt så säker på hade jag nu börjat snurra till och blanda ihop med allt annat jag läste.

I fredags skrev jag tentan mellan 9.00-12.00. Det kändes skit efteråt!!! sad
Jag vet redan flera saker som jag har fel på och gruvar mig för det kommande resultatet. Men på något sätt känns det ändå skönt att ha gjort bort den..

Vi skulle träffa vår lärare klockan två efter tentan för att ha tentagenomgång.
Vi skulle då rätta våra egna tentor och få svar på en gång om vi klarat den eller inte. Vi satt och väntade till klockan två och när hon kom så fick vi veta att den som skulle hämta våra tentor lämnat en lapp i hennes fack att den personen inte visste hur de skulle lösa hämtningen av tentorna.

Så där satt vi en hel klass på fredagseftermiddag och hade väntat i flera timmar för att rätta våra tentor som någon "glömt" att hämta och nu visste man inte var de fanns.. no down

Besviken är vad jag blev! Jag var ju inställd på att få veta om jag klarat den eller inte, men nu måste jag vänta i ca tre veckor innan jag får veta resultatet.. sad 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!