söndag 28 november 2010

Myshelg i Sundsvall!!

Monday, 18. October, 20:16

Jag som trodde att jag skulle ligga hemma i sängen magsjuk hela helgen blev väldigt glad över att jag redan på fredag efter lunch mådde mycket bättre förutom lite trötthet.

Eftersom hotellet redan var bokat så åkte vi ner till Övik efter att Magnus slutat jobba och middagen var intagen. Hade dock inte fått tillbaka matlusten riktigt så det blev morotssoppa och en smörgås till fredagsmiddag.. sad Gott men nog hade jag helst ätit något lite lyxigare en fredag.

Väl nere i Övik slängde jag mig i soffan och kikade lie på idol, som jag verkligen inte följt men det var ju trevligt att höra lite musik å försöka bekanta sig med deltagarna. Medan jag låg i soffan så for Magnus och bytte till vinterdäck och tvättade bilen inför vår lilla barnfria semestertripp!! up

På väg ner till Sundsvall pratade vi lite om vad vi skulle köpa och kom på att det nog hade vart smart om vi skrivit en inköpslista innan vi åkte ner.. whistle Eller åtminstone tagit med en katalog hemifrån som jag kunnat lusläsa på vägen ner.

Men eftersom vi inte var så smarta så blev det två varv på ikea på lördagen och en två svängar på söndagen, till Magnus stora förtjusning!! p

Här kommer ett litet axplock av det vi ändå kom därifrån med..


Jag räknar med ett besök till innan bebisen kommer och efter att vi fått lite ordning här hemma efter renoveringarna. Har bestämt mig för att sälja bort allt som jag inte vill ha kvar så jag får plats med lite nytt!! happy Om det nu kan finnas någon som vill ha vårt skräp.. rolleyes

För att kompensera lite dels för fredagsmiddagen och dels för att min älskade sambo tålmodigt spenderat ett x antal timmar inne på ikea så tänkte jag bjuda på en riktigt smarrig middag.
Eftersom varken jag eller Magnus har en blekaste aning om vart man hittar denna smarriga mat så frågade jag receptionisten vart man skulle gå.
Hon rekommenderade något som hette Oskars matsal & bar som tydligen var hennes favvo-restaurang och skulle ha riktigt god mat.

Efter några varv runt smågatorna inne i S-vall city så hittade vi till Oskar. Det var snudd på att vi fick ett bord, man skulle tydligen boka i förväg. Men vi kunde få ett litet bord för två i två timmar om den tiden skulle räcka till för oss. Och det var väl klart den skulle så vi slog oss ner!

Det var väldigt mysig atmosfär inne på denna restaurang med ganska få bord i olika storlekar. Levande ljus på varje bord och fint dukat med pressade linneservetter och fina silverbestick! smile

Man kände sig rakt lite fin i kanten där vi satt och blev uppassade av personalen! Vi beställde Oxfilé med sötpotatisgratäng och pepparsås!!!
Det var den godaste middagen jag ätit på vääääääldigt länge. Skulle nog inte överdriva om jag säger att jag måste räkna år och inte veckor/månader sedan jag åt så gott senast!! headbang Det var så mycket att jag inte ens orkade äta upp min oxfilébit så jag gav bort den till min andra hälft som gärna åt upp den trots att han var mer än nöjd efter att ätit upp sin egen portion. love

Efter denna brakmiddag så hamnade vi som i koma och åkte tillbaka till hotellet och kröp ner i sängen för att se på film och äta lite godis. Men den göttpåsen förblev orörd..
Så romantiskt som det kan bli när småbarnsföräldrar för en gång skull har lite egentid på tu man hand så somnade vi strax efter klockan tio på lördagskvällen helt utmattade av dagens äventyr.

Det var den helgen de.. Nästa gång får det bli två hotellnätter så man kan vila upp sig lite första natten så man kan ta vara på den andra lite bättre än vad vi gjorde.. Då ska jag
utnyttja bastun och poolen och bara ta det lugnt och inte däcka tidigt på kvällen som om vi inte sovit på flera månader!! lol

Sov jättegott men hade kunnat sova längre om det inte var för att frukosten "endast" serverades till klockan tio. Så det var bara att kliva upp å duscha och klä sig och gå till matsalen.
Frukosten bjöd på allt man kan tänka sig i frukostväg och vi blev mätta och belåtna innan vi åkte tillbaka på ikea för att sedan åka hemåt!

Summa summarum så blev det en lyckad helg trots att den först såg ut att bli inställd, för andra gången!
Detta måste vi göra om.. Ganska snart!! smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!