söndag 28 november 2010

Renoveringskaos!!!!

Tuesday, 26. October, 16:52

När jag klev ur bilen hemma på parkeringen hörde jag ett himla oljud komma från vårt hyreshus..
I hissen på väg upp blev ljudet bara starkare och starkare..
Detta var synen jag möttes av när jag klev innanför dörren här hemma idag efter en heldag i skolan..

Ett plastskynke hängde för dörröppningen till toaletten och där inne höll de på att bila bort golvet..
Och den enorma dammsugare med slang lät MYCKET högre än den dammsugare jag är van att höra när det dammsugas i detta hem!!



Ljudet är näst intill obeskrivligt!!! yikes
Vi har också fått veta att det tydligen fuskats när toaletten byggdes.. down
Som gubben som springer här sa;

"Hos er måste vi bila bort hela golvet och sedan gjuta nytt för det måste vara nån praktikant som gjort de här på 80-talet..."

Golvet var tydligen alldeles poröst.. bigeyes

Jag fann mina sjuka pojkar inne i Hugos rum sittandes i sängen!! Där hade de tillbringat hela dagen snoriga och febriga.. sad Det var det enda rummet i vårt hem som de kunde vistas i medan de borrade i badrummet..
Här myser de i fotöljen efter att de äntligen kunnat lämna Hugos rum!!!


Sedan blir längtan efter dusch i lägenheten allt mer påtaglig för var dag som går. Och nu verkar den dagen flyttas framåt ju längre fram i renoveringen de kommer.. no

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!