söndag 28 november 2010

Nyårsdagen...

Monday, 25. January, 18:54

... ja då var det middag och fika hos familjen Tillqvist/Andersson i Näset!! up
Kvällen värdinna i egen hög person..


Till middag serverades detta!!
En rotsaksgratäng och en potatisgratäng.
Helstekt fläskfié.
Hemmagjord pepparsås och en smarrig sallad!!!

Här har hälften av herrskapet satt sig så fort maten kom på bordet.. (de utsvultna p)



Maten var hur god som helst!
Precis som den brukar vara när Marran har stått vid spisen!! smile

Efter maten blev det fika.
Å inte vilket fika som helst..
Utan en chokladkaka som var så fantastiskt god att jag aldrig har smakat på maken tidigare!!! headbang headbang

Jag hade lugnt kunnat äta hur mycket som helst om det inte varit för att det var fruktansvärt mäktig också... Tyvärr..awww no

När kvällen kom och alla åkte hem så stannade jag och Hugo kvar i Näset för att inviga gästrummet!!
Såhär fint har det blivit..


Och självklart har Almas hylla fått en alldeles speciell plats där inne!!


Hugo somnade på en gång och då passade jag och Marran på att gå på en härlig promenad runt Bölen.
Det var friskt men härligt!!
Men framförallt nödvändigt efter två bitar av den där chokladkakan a la Marran!!! whistle happy

Gunnar som vart hemma och passat Hugo... eller passade på att ta en lur på soffan, for på jobbet då vi kom hem...

Jag och Marran såg på en väldigt skum film... doh
En svensk rysare som inte alls var speciellt äcklig utan bara udda..

Vi surrade långt in på natten och när vi satt i deras säng, Marran har redan krupit ner, så säger hon såhär till mig..

- Alltså du är rätt ensam i Umeå va??

- Jaa, lite grann kanske, svarar jag.

Du har ju surrat oavbrutet sedan Gunnar åkte på jobbet och det är mååånga timmar sedan nu, säger Marran.
Nu är klockan snart halv tre på natten och nu måste jag sova, fortsätter hon.

Ja, vad annat kunde jag göra än att gå morloken bort mot gästrummet och krypa ner jag också... sad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!