lördag 27 november 2010

Dop!!

Tuesday, 17. November 2009, 19:31

Vi har ju varit på dop av vårt gudbarn för drygt en månad sedan nu..

Jag har haft lite ont om tid att blogga och jag har sagt det många gånger men jag ska verkligen BÄTTRA mig när det gäller att uppdatera min blogg..

Den som väntat på något gått... har väntat färdigt nu!!! p

Vi var på ett alldeles fantastiskt dop med vacker musik. sing
Jag som inte skulle göra något avancerat utan bara ta emot Colin efter att han fått dopvattnet på huvudet fick istället läsa en text om att vara gudförälder.. yikes

Karro ringde nån timme innan dopet och berättade att Martina tappat rösten och inte kunde läsa som det var tänkt så jag blev hennes stand in.. Sagt och gjort!

Denna text läst jag:

ETT GUDBARN
Av: Siv Andersson
Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.



Här kommer lite bilder från dopet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!