söndag 28 november 2010

Graviditeten

Sunday, 7. November, 19:39

Senaste nytt i denna graviditet är att vi vart på tillväxt-ultraljud. Det gick bara bra!

Har varit lite orolig för att det ska vara en jättebebis i magen eftersom mitt sf-mått varit mycket större denna gång än vid de andra två graviditeterna i samma vecka. Men bebisen vägde nu ca: 1300g och ligger precis under sträcket på normalkurvan. Vid 40 fullgångna veckor så skulle den väga 3500g om den fortsätter att följa sin kurva.
Med andra ord så verkar den vara precis lika stor som Hugo. Han vägde ju 3395g när han föddes i v.39(38+5).

Denna gång fick jag se Skruttungen i 4D, dvs rörlig 3D. Verkligen en häftig upplevelse!!! love
Jag fick bland annat se när den klappade händerna och nöp sig i näsan!!

Här ligger Skruttungen och blåser bubblor(tyvärr vanlig ul-bild)..


I morgon ska jag till barnmorskan. Först vanlig besök och sedan glukosbelastningstest.. down
Känns mindre skoj men det är väl bra att de kollar så att allt är som det ska och att man inte drabbats av graviditetsdiabetes.

Detta innebär att jag måste vara fastande från ikväll kl. 20.00.. Det enda jag får dricka är vatten. eekSka dit kl.8.30 och ska vara där i minst 2½ timme, så from nu får jag inte äta eller dricka något
(förutom vatten) till efter klockan elva i morgon.. doh
Jag kommer att vara såååå hungrig när jag går från MVC...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!