söndag 28 november 2010

Magsjuka på blixtvisit!

Monday, 18. October, 19:11

Torsdagen spenderades med heldag i skolan med praktiska övningar och en mängd olika palpationer, alltså ett sätt att undersöka kroppen på. Både roligt och intressant trots att jag inte kunde utföra alla övningar på grund av kanonkulan som gör att jag inte kan ligga på mage.
Men det gick bra ändå! Jag fick helt enkelt klämma och känna lite extra på mina klasskamrater istället för att själv bli klämd på! p

Sedan var det dags för middag hemma med familjen och mamma som var på besök. Hon tillbringade dagarna på NUS med att lyssna på nå läkargrejs och bodde därför hos oss mellan onsdag och fredag istället för att åka mellan Umeå-Övik som hennes kollegor fick göra.

Efter middagen kände jag mig väääääldigt trött och slut och satte mig i soffan en stund. Men det kändes inte bra helt enkelt. Jag hade en konstig känsla i magen och sa till Magnus och mamma att jag kände mig lite illamående och gick sedan och la mig.
Och det hör verkligen inte till vanligheterna att jag ligger redan kvart över åtta på kvällen!! yikes

Sedan var magsjukekarusellen i rullning..

Jag kräktes första gången strax innan nio.. yuck Efter det vred det till i magen och sedan var det skyttetrafik mellan toaletten och sängen fram till kvart över fyra på morgonen men ca 15 min mellanrum.. down
Hur mycket skit ryms det i en människa egentligen?? doh

Somnade äntligen vid halv fem och sov fram till sjutiden!! faint Efter den tuppluren verkar det som att magsjukan stuckit sin kos för sedan dess har jag varken kräkts eller varit dålig i magen. up

Men oj så sliten jag kände mig i kroppen efter denna natt!! Bebisen hade levt rövare i min mage hela natten. Det i kombination med att tarmarna kämpade med bacillerna kändes stundtals riktigt obehagligt och gjorde ont på ett konstigt sätt.

Så förmiddagen spenderade jag i sängen med att ta små tupplurar för att försöka kompensera för den förlorade nattsömnen. Det gick väl sådär om jag ska vara ärlig..awww

Efter lunch hämtade mamma Hugo på dagis på väg hem från sjukan eftersom Magnus jobbade till klockan sex. Jag fortsatte vila mig i soffan medan Hugo sov i vagnen på balkongen och tyckte det var lite märkligt att jag inte mått illa något mer.
Men Hugo och Magnus drabbades ju av samma sak för två veckor sedan. Började med kräkningar på kvällen och var dålig hela natten för att sedan vara friska igen dagen därpå bortsett från den matthet man känner..

Det var sannerligen en kortvarig magsjuka för att summera denna omgång bortsett från att jag blev dålig hela två veckor efter resten av familjen.. rolleyes

Sedan har jag funderat över en sak... Magnus skrev i sin status på facebook att han tyckte att magsjuka var ett bra sätt att slippa ikea på.. Så det är nästan så att jag tror att han bett till högre makter om lite magsjuka för att slippa åka till S-vall under helgen men att det drabbade mig istället för honom... doh

Men där gick han på en nit!!! lol Det ska mer till än lite diarré för att hindra mig från att åka på en planerad ikeatrip med tillhörande hotellövernattning!! headbang headbang headbang

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!