söndag 28 november 2010

Nyårsafton..

Saturday, 23. January, 15:17

.. började hos familjen Bergström!!!

Det var bara jag och Hugo som for dit då Magnus var kvar hemma i Umeå eftersom han skulle jobba både nyårsnatten och natten därpå.

Men det var ju andra gäster där också..
Daniel, Patricia & Axel.
Sedan var Colins BB-kompis med föräldrar också där.

Såhär vacker var kvällens värdinna..


..och såhär fint var det dukat!!!


Barnen lekte!
Hugo blev jagad av "gåstolsmaffian"!!!! lol
Dom körde efter honom i en himla fart och omringade honom i hörnen av rummen så han inte hade någonstans att ta vägen...
Att så små barn kan vara så snabba!!!rolleyes


Det var otroligt trevligt och gott!
Det var Stefan som stod för matlagningen och han hade verkligen gjort ett fantastiskt jobb! up

Till förrätt var det tunnbrödsklämmor.
Huvudrätten bestod av fylld fläskfilé och till det klyftpotatis, sås och sallad!!
Efterrätten var det smarrigaste tyckte jag, men så är jag ju en gottegris också!! rolleyes p
Vaniljpannakotta med bär!!! yes headbang

Ååh tänk att det var Stefan som tillagat denna festmåltid!!!!up love

Efter rätterna spelades det spel av olika slag.

Jag och Hugo var tvungen att bege oss av hemåt då klockan blivit sovdags för Hugo.
Så jag lämnade herrskapet som fortsatte att ha en trevlig afton fram till långt in på det nya året!!!

När vi kommit hem till Läktvägen så höll de precis på att äta efterrätten där så då fick man sig en till efterrätt!
Även den väldigt smarrig!!

Hugo åt gröt och charmade folket hos mamma.

De som var där var mina syrror med bihang.
Mormor & morfar.
Och några bekanta till mina föräldrar.

Vi pratade och hade det trevligt fram till tolvslaget.
Stod ute på balkongen och såg ut över himlen Öviks inlopp som pryddes av raketer av alla de slag och färgkombinationer!!!
Mycket vackert!!

Tio minuter över tolv vaknade Hugo och grinade.
Han hade blivit väckt av alla raketer som smällde utanför fönstret.

Var hos honom tills han lugnat ner sig och det slutat smälla.
Hade precis lagt ner honom i sängen igen och var på väg ut genom dörren då en raket small utav bara den.
Lät som om det var ett nytt världskrig utanför fönstret.
Grannarna måste ha spenderat en förmögenhet på raketer.

Det small oavbrutet i över tio minuter till och efter bara ett par minuter bestämde jag mig för att krypa ner med Hugo i min säng så han kunde somna om.

Vi la oss och det fortsatte smälla ett bra tag men vi lyckades ändå somna efter bara nån minut.

Sedan låg vi sked resten av natten och jag låg och snusade på min älskade sons lilla huvud!!!
Att en doft kan vara så underbar och oslagbar!!!!!

Det blev en perfekt början på det nya året att vakna och se världens finaste ligga och sova så sött!
Att sedan få det varmaste leendet av honom när han tillslut vaknar och utbrister:

- Mamma!!!!!!

Som följs av en kram och en puss av en alldeles varm och go och nyvaken pojk...

Ååååhhh, man blir alldeles varm inombords och så var den dagen fulländad!!!

love love love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!