söndag 28 november 2010

Julafton 2009!!!

Wednesday, 13. January, 22:33

Julaftonsmorgonen började med att Hugo fick öppna en julklapp från mormor & morfar.
En hund i ett koppel som skäller när man drar den bakom sig när man går!! up

Efter en mysig frukost så gjorde vi oss ordning för att åka till Hugos farmor & Matti för att fira julafton där.

Vi kom dit vid lunchtid och Hugo somnade i bilen på väg dit så han fick fortsätta att sova i vagnen utanför köksfönstret en timme till!! whistle

Vi tyckte att det var viktigt att försöka hålla rutiner för mat och sömn i den mån det gick för att inte rucka på sånt för mycket under julhelgen med allt kringåkande som det blir när man ska fira med många familjer..
Det är det bästa för Hugo men också för oss runt i kring honom!! wink

Hugo vaknade lagom till att hinna äta lite mellis innan Kalle Anka började.
Han satt en stund men tröttnade ganska snabbt, faktiskt..
Han är nog för liten för att uppskatta den sortens program. Nästa år kanske han tycker mer om det.. left

Därefter var det dags för julbordet!
Det ser ju gott ut men jag kan bara inte med att äta utav det.. p
Jag höll mig till köttbullarna, prinskorvarna och revbensspjällen som jag gjort varenda jul hittills!!! Mycket gott!!! up headbang
Hugo åt samma som jag men han fick även prova på att smaka på diverse läckerheter från julbordet.

Sedan dukades det upp kaffe/te och kakor!!!
Herregud vad man smäller i sig i juletider... Inte konstigt att folks vanligaste nyårslöfte är att gå ner i vikt, motionera mer, börja träna etc...
lol

Sedan var det dags för julklappsutdelning nr. 2!!!! yes
Tomten kommer bara en gång per år och det är på julafton...

.. så i år så besökte den oss hos Farmor & Matti!!!

Det bultade på dörren och Hugo sprang nyfiket till hallen för att se efter vad det var.
Vi sa att det var nog Tomten som kom och han sken upp som en sol!! love

Hugo hade inte sett tomten på riktigt sedan förra julen och det mötet kommer han nog inte ihåg..
Han tyckte att det var spännande och räckte fram handen och hälsade på tomten när han kom in i hallen!!!


Hugo tar emot sin första julklapp av Tomten denna jul..


.. sedan hjälpte han Tomten att dela ut alla julklapparna!!!
Denna var väldigt tung och var till Matti!!


När alla klappar var utdelade och Tomte sa att det var dags att fara vidare till andra familjer så gav Hugo Tomten en puss...

.. och en kram...


.. sedan blev Hugo rätt så besviken när Tomten gick ut genom dörren och stängde den bakom sig..


Men då var det ju dags att öppna alla klappar och besvikelsen var som bortblåst!!!! lol

Hugo fick denna finurliga leksak som ska hjälpa barnen i dess utveckling!


Han fick även en gunghäst..


En bok som genast skulle läsas!!! flirt


Han fick även kläder!! Mycket fina!!!


Och två DVD med Nicke Nyfiken med tillhörande ap-mjukisar!!!!


Jag fick massor med bra klappar!!!! yes headbang
Jag fick Monopol, tallriksvärmare, sockar, pengar, önskeblock, en väldigt fin skål med från Kult som jag länge gått och sneglat på!!!

Magnus fick även han en massa klappar..
Bland annat en Haglöfs fleece, en mini yxa, kalsonger, pengar, önskeblock, fina whiskeyglas som man med fördel kunde använda till förrätter och efterrätter!!!

Jag har säkert glömt att skriva något. Och det beror inte på att jag/vi inte uppskattar klapparna utan för att jag helt enkelt är så himla glömsk!!! rolleyes Det är inte det enklaste att sitta och skriva ner allt man fått...

Av Magnus faster fick jag en jättefin bok om choklad med en massa smarriga recept på praliner och en silikonform att göra dessa praliner i!!! Längtar tills jag har tid att testa detta!!! bigsmile

Hugo fick detta av farmors syster!!! up


Efter allt paketöppnande så var det dags för efterrätt som bestod av hemmagjord daimglass, helt sanslöst god!!! Alldeles krämig, precis som det ska vara!!! p
För Hugos del blev det kvällsgröt och en smörgås som avslutades med lite frukt...

Så hade klockan sprungit ifrån oss och det var dags att åka till mina föräldrar så Hugo fick sova.
Väl där och när Hugo var nattad så var det dags för julklappsutdelning nr. 3!!!!!!!
Det tar aldrig slut!!!! yikes yikes yikes

Det var nu dags att öppna klapparna från mina föräldrar och Marran & Gunnar!!

Av mamma och pappa fick jag ett förkläde, dessa från Tupperware!!up

Magnus fick pengar och ullsockar..

Av Marran & Gunnar fick Magnus en termosmugg från Primus som han länge suktat efter och tillsammans fick vi dessa underbara ljusstakar..


Hugo fick vänta till juldagen med att öppna sina julklappar... whistle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!