söndag 28 november 2010

Näsblod och en gråtfärdig mor..

Monday, 21. December 2009, 21:42

.. så har vår eftermiddag sett ut...

Hugo har blivit en riktig liten klätterapa!!! no
Han klättrar på allt!
Köksstolar, soffbordet, leksaksbacken, gåvagnen..
You name it!!!

Jag sa till Magnus innan han for på jobbet att Hugo kommer ramla och slå sig vilken dag som helst som han håller på...
Ja, Mangus hann inte vara på jobbet längre än 30 minuter så var olyckan framme!yikes

Jag stod i köket och skulle ta reda på köttfärssåsen som jag gjort till middag och vänder mig för att se vad Hugo gör på rummet.
Det blev nämligen tyst och det är inget gott tecken!! worried

Precis när jag tittar dit så ser jag honom stå i gåvagnen och lutar sig över handtaget.. no no
Hinner inte ens reagera så har han tippat över handtaget och slår ansiktet rakt ner i golvet!!!!

Rusar dit och Hugo är alldeles tyst.
Han ser skräckslagen ut, bara gapar och skakar i hela kroppen när jag tar upp honom.
Det rinner blod ur både näsan och munnen.

Känner paniken börja rusa i kroppen samtidigt som Hugo börjar gråta hysteriskt.. cry
Blir dock lugnare av att höra honom gråta, vilket är ett tecken på att det inte hänt något allvarligt!!
Pratar lugnande med Hugo och efter ett tag gråter han inte längre hysteriskt.

Ringer till Magnus för att berätta vad som hänt så han är medveten om att jag kanske behöver bilen som han tagit på jobbet.. mad
Pratar även med min mamma som lugnar mig och säger att de små liven klarar rätt mycket och att det inte verkar vara någonting att kolla upp. Jag ska bara hålla koll på att han inte kräks vilket kan vara ett tecken på hjärnskakning.

Efter att både jag och Hugo blivit lugna igen och torkat bort det mesta av blodet så ser jag att han har ett rätt fult sår på insidan av överläppen och ett sår vid ena näsborren men i övrigt så är han oskadd!!! up

Men nu har jag bestämt att bilen med bilstol ALLTID ska finns tillhands för den som är med Hugo ifall men behöver åka någonstans!!!!!
Det är så typiskt att det ska hända något när man inte har Volvon hemma..
Vi har faktiskt två bilar och det är bara bra om "Skrutten" får rulla några mil ibland också!!! happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!