söndag 28 november 2010

Söndag..

Sunday, 24. October, 18:55

så var den här igen..
Tycker det bara är tisdag och söndag nu för tiden!! confused

Vart tar veckorna vägen?
Och fram för allt, vart tar helgerna vägen??

Magnus har jobbat hela helgen så det har bara varit jag och Hugo som vart hemma (och vakna).
Min förkylning har vart ännu värre i helgen med snuva och tät i bihålorna. Men sedan i eftermiddag så tycker jag att det börjar kännas bättre! up

Så det mesta utav denna helg har spenderats i soffan med att mysa med Hugo och se på Fåret Shaun, Bumbibjörnarna och Småkryp... love

På förmiddagen så fick jag något ryck i städnerven och fick för mig att det var dags att städa kylskåpet.
Sagt och gjort!

Jag tog ut allt ur hela kylen och det är inte klokt vad mycket som stod där och som gått ut för länge sedan.. bigeyes
En marmeladburk som jag nyss tyckte jag köpte hade gått ut i november 2009!! yikes Och så var det med mycket annat också..
Så jag slängde allt gammalt. Diskade hyllor och torkade ur hela kylskåpet innan jag ställde tillbaka det lilla som fanns kvar... whistle

En mjölk, en yoghurt, lite smör och lite ketchup, tacosås och annat som brukar få stå i dörrfacken..


Det var bara att inse att ett besök på affären var ett måste!! rolleyes

Jaha.. Då var det bara att packa in familjen i bilen och åka på Coop för att fylla på kylen lite..

Efter handlingen så blev det lite bättre i kylskåpet men vi handlade bara det nödvändigaste eftersom det är söndag och det inte finns så mycket färska varor i butiken..


Till middag bestämde Magnus och Hugo att vi skulle göra hemmagjord pizza.
Den blev mycket god!! Synd bara att mitt smaksinne inte riktigt är som det ska, men lite smak kände jag i alla fall!! yes

Efter att vi ätit så blev det en degklump över så Magnus kom på den briljanta idén att prova att göra en Calzone hemma.. doh
Den blev väl inte riktigt som den ska men helt godkänd för att vara första gången tycker jag!! lol

Nu blir det Beck med chips, dipp och lite godis!! Hoppas att jag känner mer av dessa goda smaker än vad jag gjort hitills i helgen!! happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!