söndag 21 april 2013

Vinterkläder bort

I helgen har jag fått mycket gjort tycker jag.
På lördagen

  • tvättade jag bort alla vinterkläder 
  • tvättade alla sängkläder 
  • bäddade rent i sängarna
  • tvättade bort veckans kläder
  • torkade av alla skåp i köket
  • dammsög alla golvlister
  • och bara för att det är så roligt att använda nya dammsugaren så dammsög jag hela bostaden trots att jag gjorde det dagen innan också!
Efter att Magnus vaknat och vi ätit lunch så gick hela familjen ut. Vi skottade ut den stora snöhögen på gräsmattan så kanske det blir snöfritt på vår tomt också.. Verkar som att vi är de som har mest snö kvar av alla runt om kring oss...Barnen hade roligt ute med sina sandleksaker som de lekte med i den sista snön! 

Magnus åkte och handlade lite innan middagen och sedan åkte han på jobbet. Hilmer somnade vid sju så då fick Hugo sitta i soffan och äta lite lördagsgodis. Varken jag eller Hugo tyckte att det var nå vidare gott godis som Magnus köpt så han åt knappt fyra godisar. Sedan ville han också gå och sova. 

Happ, då vart man själv då! En kopp te och sedan på med en film. Såg Twilight som jag lånat av grannarna! Lyckades dock somna i soffan efter filmen och blev väckt av Magnus när han kom hem mitt i natten vid halv fyra. Upp å borsta tänderna och tvätta av sig för att sedan hoppa i sängen innan Hilmer vaknar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!