söndag 7 april 2013

Utedag med grannarna

Idag på förmiddagen så klädde jag och pojkarna på oss för att gå ut i det härliga vädret. Vi kom ut i samma veva som grannarna så vi stod och pratade en stund över staketet medan barnen genast började leka med varandra.

Jag föreslog sedan att vi kunde gå på baksidan i solen om de inte hade några planer. Så det gjorde vi. Vi satt i solen och pratade medan barnen lekte!



Vi var ute ett bra tag när det började bli dax för lunch. Gulliga grannar har vi som bjöd oss på grillkorv med bröd! 

Tvättstugefönster som för stunden blev en korvskiosk!

Milo och  Hugo smaskar i sig varsin korv med bröd!

Hilmer och Minna!
Efter detta var vi ute drygt en timme till. Hilmer och Minna sov lunch medan storkillarna lekte! Jag blev sedan inbjuden på en kopp te och husesyn medan Hilmer låg i vagnen på bron och sov och Hugo lekte med Milo.
De hade jättefint hemma hos sig! Ljust och fräscht! Jag blir så sugen på att göra om. Men, men... Eftersom vi inte vet vart vi hamnar efter jag läst färdigt om mindre än ett år så är det inte lönt att byta ut och köpa nya möbler som passar denna lägenhet då det kanske inte kommer passa ett ev nytt boende. 

Det är det som är så jobbigt tycker jag. Att det man köpt till ett boende, inte alls passar lika bra i nästa... Men när vi väl känner att vi hittat rätt kring boendet så ska jag minsann göra ordning och byta ut så jag känner att jag trivs och känner mig nöjd!

Det var alltså en riktigt mysig dag med grannarna mellan kl. 11-16! Helt oplanerat dessutom! Känns skönt att vi fått en bra kontakt och att barnen går så bra ihop! De kommer nog få många roliga lekstunder tillsammans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!