söndag 28 april 2013

Sommarens äventyr

Så var sommarens vandring bokad! Det blir att utforska Hemavan med omnejd under sommaren. Blir spännande då jag bara varit där under vintern tidigare. Första natten är bokad på Hemavan vandrarhem och sedan kommer vi att bo i tält på fjället. Tjohooo vad jag längtar! Viterskalet var galet vackert vintertid och jag tror att det kommer vara minst lika slående vackert under sommaren!

Viterskalet! Bild: reseguiden.se

Vi blir dock "bara" tre i sommar, jag, Malin och Maarit. Men det känns bra det också! Huvudsaken att vi kommer oss i väg tycker jag! Jag tror alla känner sig lika taggade inför årets vandring  efter Kungsleden!

Så nu är det bara att se till att komma i form inför detta så man orkar bära runt på all packning! Har ju börjat cykla till skolan, 1.2 mil/dag så det är ju ett litet steg på vägen i alla fall. Kommer nog aldrig i samma form som Malin som springer drygt 1,2 mil på 56 minuter!!! Det är sjukt bra tempo!!!!

Men huvudsaken jag känner mig bättre i form än jag är nu så är jag nöjd! Ska ge mig ut på första kilometrarna i nya löparskorna i veckan tänkte jag. Får väl se hur det går. Kommer vara tunga och jobbiga kilometer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!