söndag 28 april 2013

Lördag

Dagen startade tidigt. Pojkarna vaknade innann Magnus kom hem vid sju. Tack för den liksom!!! Barnen fick ner så jag låg en kvart till innan jag också klev upp. Efter frukosten så vek jag undan tvätt och la in i garderoberna. Plockade bort lite här hemma innan jag tog med mig barnen och gick ut en stund.

Äntligen är all snö borta från vår tomt så jag plockade bort lite skräp som blåst över till oss. Rabarberna har börjat komma upp och även krokusar. Känns mysigt med en liten tomt att poa på med!

Rabarber påväg upp!
Krokusar 
In för att äta lunch och Hilmer sov en stund innan det bar iväg ut igen. Grannpojken Milo kom och frågade om Hugo ville leka med honom och det ville han ju såklart. Magnus och Hilmer gick också ut medan jag for och handlade lite innan Anna kom. 

Anna hade precis kommit när jag kom hem från Coop. Vi bjöd på kycklingfiléer med sambalguck i ugn till middag medan Anna bjöd på efterrätt. Hon hade bakat egna maränger och gjort chokladsås samt att hon hade med sig glass, grädde och bananer! Supersmaskigt var det!

Allvarliga miner när de blir störda mitt i fikat av att jag ska fota! :)

Nom nom nom!
Det var en mycket mysig dag som avslutades med en mycket fin vän på besök! Hilmer är som galen i Anna och var överlycklig över att spendera eftermiddagen och kvällen med henne. Även Hugo är väldigt förtjust i henne och jag vet inte hur många kramar hon fick innan hon gick! Han sa även upprepade gånger att han skulle sakna henne. Men hon kommer ju på Valborg så då tyckte Hugo att det var ok att hon gick, för helst ville han ju att hon skulle sova över! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!