onsdag 10 april 2013

Asics

Så har jag äntligen tagit mig i kragen och varit och provat nya joggingskor eller löparskor är kanske den korrekta benämningen.
Jag visste inte vilken typ av sko jag skulle ha så jag fick prova några olika på löpbandet medan de filmade mitt löpsteg för att kunna rekommendera en sko som passar mitt steg. Jag hade visst ett fint, neutralt steg som inte behövde korrigeras genom med skor för pronation eller supination.
Här ser ni mitt löpsteg 
Det blev därmed ett par Asics Gel Cumulus 12.

Hade turen att de var nedsatta från 1500:- till 999:-. Sedan har jag en kupong som gav ytterligare 15 % rabbat så 849:- blev priset för dessa skor. Helt överkomligt för en students plånbok! Men när jag nu provade dem här hemma ikväll så blir jag lite osäker på storleken så ska åka och prova en gång extra bara för att vara på den säkra sidan att de är de som passar bäst. Sen är det "bara" snöra på sig dom och ge sig ut på en testrunda..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!