onsdag 17 april 2013

Blixtvisit & smyckestillverkning

Idag efter uppsatsskrivningen så tog jag tåget ner till Övik för att vara med på smyckestillverkningen med föreningen Örnsköldsviks Änglaförändrar. Så mamma hämtade mig när jag kom med tåget, sedan beställde vi mat på Talad Thai!!!


Vi hann bara hem och äta innan jag blev hämtat av Malin för att åka iväg på pysslet. Det var spännande att göra smycken! Jag har aldrig gjort det förut och känner mig stolt över mitt helt egengjorda smycke som nu hänger runt halsen! 

Man måste vara väldigt koncentrerad...

... och slå jämt och bestämt! Här är Malin i full huggning!

Ska detta verkligen gå vägen?!

Det blev inte 100% perfekt men det är väl det som är en del av charmen också.. Jag har verkligen längtat efter ett halsband att bära runt halsen med våra barns namn! Att man sedan gjort det helt själv gör det extra speciellt!!!

Smycket med alla våra barns namn
Utan hängsmycket
En mycket lyckad blixtvisit med thaimat, smycke och goa vänner! Mer kan man absolut inte önska sig! Men nästa gång vet jag precis vad jag ska göra för smycke! För jag hoppas verkligen det blir en nästa gång...

2 kommentarer:

  1. Jag har ett sånt där smycke där det står Andreas, Elsa och Maja. Fast det är köpt :-) Älskar det verkligen. Känns som att dom alltid är med mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har länge suktat efter ett men inte kunnat bestämma hur jag vill att det ska se ut.. Nu känns det fint att ha ett som är egengjort med kärlek! :)Magnus rymdes inte eftersom vi har tre barn, så jag ska göra ett litet hängt till med hans namn vid nästa tillfälle och en annan variant på detta!

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!