lördag 13 april 2013

Besök och födelsedagsfirande

Idag kom mina föräldrar upp och hälsade på oss! Med sig hade de våran skoter som nu har varit ute för sista gången denna säsong och ska nu få stå sommarvila i vårt garage. De hade även med sig den spegel och lampa vi köpt av Nonne & Kicki som ska få ersätta den otroligt fula och äckliga spegelskåp som satt i vårt badrum när vi flyttade in. Vi hade tänkt köpa ett exakt likadant skåp då de är billiga på IKEA eftersom vi inte vill lägga nå onödiga pengar på fast inredning då det inte är vårt egna boende utan hyresrätt. Såg för ett tag sedan att Kicki lagt ut deras skåp på fb till salu så det passade oss perfekt, då slapp vi vänta tills vi kommit oss iväg på Ikea för att köpa ett där! Det kommer ett inlägg med bilder i morgon så jag kan ta efterbilden när det är ljust som på förebilden. Så alla nyfikna får återkomma i morgon! ;)


Vi fikade en stund efter att de kommit och innan Magnus och pappa började med att montera upp skåpet och fixa elen till lampan. Mamma fick dricka ur mina nya muggar som hon önskat! Vi sjöng först "Ja må du leva..." för min pappa som fyller år på onsdag men som då inte är hemma. Han fick ett grillöverdrag från Weber till sin webergrill i Sthlm av oss.


Tårta och toscabullar!
 Efter fikat så höll Magnus och pappa på uppe i badrummet medan jag började med middagen och mamma umgicks med pojkarna i soffan. Det serverades ungsbakad laxfilé med grädde och ost, potatis och sallad serverad på mina nya fina tallrikar i serien Swedish Grace Snö. Enkelt, gott och uppskattat!


Hilmer, mormor Maud & Hugo njuter av middagen.
 Efter middagen så hjälpte pappa Magnus att mäta ut var "busstavlan" skulle sitta. Den har hängt ute i garaget sedan vi flyttade hit men nu har den äntligen fått inta sin plats ovanför soffan i samma färg som bussen. Gör sig inte riktigt lika bra som på Ostvägen men fullt godkänt tycker jag!


Känns lite mer ombonat och hemtrevligt nu när det äntligen sitter något på väggarna! Och mer ska upp...
När mina föräldrar skulle hem så började båda pojkarna att grina. Hugo grinade så mycket att han knappt kunde prata. De ville inte att de skulle åka, trots att klockan var vid halvåtta. Så det var nog en hel del trötthet inblandad i ledsamheten också! Men det gick över en stund efter att de åkt. Då hade vi lite lördagsmys i soffan innan de la sig. 

En dag då vi fått mycket gjort här hemma samtidigt som vi haft besök! Tack för hjälpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!