söndag 7 april 2013

Attans

Som jag skrev igår så tillbringade vi dagen med grannarna. De har ju också haft magsjuka. Fast i deras familj var det barnen som drabbades och föräldrarna som klarade sig. Tvärtom hur det blev för oss. Det hade gått ungefär tre dygn sedan de hade symtom så de 48 timmar som rekommenderas hade passerat för ett bra tag sedan.


Så i morse fick jag ett meddelande om att pappan i familjen blivit dålig i morse!!! Vad är det för himmlarns magsjuka som har 3-4 dygn mellan insjukningarna?!?!?! Jag hoppas Marlene klarar sig, hon som är gravid och illamående till och från ändå. Gravid och magsjuk är ju ingen rolig kombination!

Jag hoppas att jag inte åker dit igen heller eller framför allt att barnen inte åker dit! De som än så länge verkar ha klarat sig denna gång! Magnus blev ju sjuk natten mellan tisdag och onsdag så jag tycker att faran borde vara över för att smittas av honom. Men så kan de ju ha fått viruset som grannarna har. Men det visar väl sig inom närmsta dagarna....

2 kommentarer:

  1. Usch för magsjuka! Jag fick det när jag va gravid i åttonde månaden med Maja. Fruktansvärt är bara förnamnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan tänka mig det! Jag hoppas att min granne (som också heter Marlene och är från Domsjö!)klarar sig! :)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!