lördag 6 april 2013

Magsjuka.... igen!!!

Som jag skrev tidigare så åkte Eleonora och Henry på magsjuka natten mellan lördag och söndag. Strax efter dem åkte Marielle dit. Vi trodde vi skulle klara oss men inte då. På måndag blev jag jag illamående medan jag höll på med min examinationsuppgift. Det dröjde inte länge innan jag fick besöka toaletten där allt jag ätit under dagen kom upp. Kräktes fyra gånger under natten men sedan var det över för min del.

På tisdagen insjuknade Marielles man Johan så de blev kvar i Domsjö en dag extra eftersom de egentligen skulle ha åkt hem på tisdagsmorgonen. Natten mot onsdag, alltså ett dygn efter mig blev Magnus dålig och tillbringade mestadels av natten på toaletten.

Efter Magnus var det min mammas tur på onsdag och Marinette natten mot torsdag. Så alla som var hemma hos min mamma i påsk har åkt dit, utom våra pojkar!!! *peppar peppar* Jag hoppas de förblir friska då det gått flera dygn sedan Magnus hade magsjukesymtom. Men man vet ju aldrig så än ska vi inte ropa hej!

Jag har i alla fall förberett med plastadfrotté och ett badlakan ovanpå lakanet och kudden i båda pojkarnas sängar så det är lätt att ta bort och tvätta om de skulle kräkas i sängarna. Är ju så besvärligt att behöva tvätta rubbet i sängarna. Men som sagt, än så länge så visar de inga tecken på att insjukna!

1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!