lördag 6 april 2013

Bajseriet

Hilmer har sedan i söndags inte bajsat i blöjan en enda gång. Han säger till när han är nödig och springer då till toaletten där han gör sina behov helst på toan men ibland även på pottan. I tisdags efter frukost sa jag åt honom att han skulle gå på toan och tvätta händerna och munnen så han kilade iväg mot toaletten. Efter bara några minuter kommer Hugo och säger:

- Mamma, kom och kola vad Hilmer har gjort på toan!!!!

Det fick mig att tro att han gjort något hyss som att trycka ut en massa tvål i handfatet eller något. Vet dock inte varför jag fick för mig det då det aldrig hänt. Men när jag kom in på toan finner jag Hilmer på pottan där han redan sitter och har bajsat. En sån duktig kille som när han kände sig nödig självmant tagit av sig blöjan och satt sig på pottan, utan att ens ropa eller säga till!!!!



Nu hoppas vi att detta håller i sig! Han var ju duktig och gick på pottan i november också men efter magsjukan vid jul då han fick diarré vilket gjorde honom skinnflådd i rumpan så vägrade han säga till när han blev nödig. 

Vi satsar på att han ska vara blöjfri i sommar! Jag hoppas att denna positiva trend nu fortsätter på den inslagna vägen!

2 kommentarer:

  1. Goplutt!

    Den pottan är välanvänd då tre flickor tidigare använt den i tidigt skede av livet och blivit blöjfria fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det syns kan jag lova! ;) Skulle behövt köpa en ny instats till pottan.. Den ser inte så fräsch ut längre..

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!