söndag 21 april 2013

Velande

Ni som följer denna blogg kunde för några helger sedan läsa om löparskorna som jag köpte. Som jag bytt två ggr. Först hade jag storlek 7½ för att sedan byta till 8 och sedan tillbaka till 7½. Jag kände mig aldrig nöjd. 7½ kändes för trång framme vid strortån medan 8 glappade.

Så för fjärde gången så för fjärde gången så var jag på Intersport för att hitta nån annan modell som passade mina fötter bättre. Jag jag provade å provade men hittade ingen som jag tyckte var skön. Provade även Adidas och Nike men har man vant sig vid ett märke tycker jag att det är svårt att byta.

Jag fick hjälp av en jätteduktig karl som verkade väldig kunnig på området. Han berättade att den modell jag blivit rekommenderat och köpt samt varit missnöjd med är en sko som är extrasmal över foten. Inte konstigt att den inte kändes bra, oavsett vilken storlek jag provade.

Dessa lämnades tillbaka
Så nu var han ut på lagret och hämtade en sko som de skulle ha på kampanj till veckan och inte får ta fram förrän på måndag. Den var mycket skönare med mer plats för tårna på bredden så att säga. Den var i princip samma modell som jag lämnade tillbaka fast normalbred och med lite pronationsstöd!


Dessa köptes!

Fast nu när jag kom hem så råkade jag klicka mig in på Teamsportias hemsida och fann där dessa snyggingar. De är dessutom för neutralt steg som jag helst ska ha. Tror jag måste åka och prova dem i morgon! De skulle ju vara otroligt snygga ihop med min träningsjacka som jag köpte i rosa! Dessutom nedsatt från 1499:- till 999:- ! 

Ja, jag vet! Jag är den veligaste människan som finns när det kommer till skoköp! Jag måste känna mig 100% nöjd, annars kommer jag ångra mig. Med tanke på hur länge jag brukar gå i skorna (köpte mina förra Asics 2005-6!!!!) så lönar det sig att hitta ett par som sitter och känns bra! Men när dessa skor börjar ha gjort sitt ska jag inte skjuta upp nyinköpet som jag gjort denna gång! Så det dröjer nog inte 7-8 år innan jag byter ut dem! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!