söndag 28 april 2013

Kratta, kratta kratta

Idag efter lunchen så gick jag och killarna ut i det soliga men väldigt blåsiga vädret. Jag krattade gården medan pojkarna cyklade lite. Men sedan ville de också hjälpa till att kratta! Det blev väldigt fint när allt gammalt gräs och löv försvann från gräsmattan. Men vi skulle ha behövt gödsla gräsmattan med gödning som minskar på mosstillväxten.

Blev en liten hög tillslut 


Hilmer kontrollerar Hugos krattande
Efter att vi krattat färdigt så for vi till flygplatsen för att hämta min mamma som kom med flyget från Stockholm efter att ha tillbringat helgen som Marielle med familj.Vi åkte förbi Rusta och Jysk för att kika lite på utemöbler då jag har svårt att bestämma vad jag vill ha och tar gärna emot tips och råd kring valet. Sist var vi på Plantagen där jag köpte lite blommor att plantera i krukan på bron. 

Vårfint på bron!

Vi blev lite smålata så det blev flottsöndag. Det vill säga pizza till middag!


Till efterrätt blev det Annas smarriga marängsviss!!!! 


Det får bli cykeln till skolan i morgon för att kompensera denna söndag.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!