söndag 7 april 2013

Mera strukturering

Idag har jag fått riktigt mycket gjort, trots att Magnus sovit hela dagen och pojkarna varit med mig! Jag har städat tvättstugan innan och utan! Rensat i städskåpet och garderoben. Torkat inuti båda och sedan strukturerat upp i dem. Torkat ovanpå skåparna, torkskåpet, ventilationen och under bänken i tvättstugan. Jag har dammsugit bakom och mellan räfflorna på elementets baksida.

Och vad händer?! Jo, dammsugaren lägger av! Den bara dog. Provat att sätta på den flera gånger men får inte igång den. Den har i och för sig fungerat felfritt sedan jag flyttade till mitt första boende 2003 så man kan kanske inte klaga.. Det blir till att köpa en ny dammsugare nu då! För utan den klarar man ju sig inte!!! :)


Tro vad det blir för något då? En Elecrolux Ultra Silencer Green kanske?! Den ska tydligen vara bäst i test enligt Råd&Röns dammsugartest.. Det var ju en Electrolux jag hade och varit nöjd med den så samma märke blir det då absolut!

Utdrag från testet:
Testvinnaren, ”som många gånger tidigare” (Råd & Röns formulering), blev Electrolux Ultra Silencer Green som var både tystast och effektivast men långt ifrån dyrast. Näst bäst i testet blev Electrolux UltraOne Green.

Vad har ni för dammsugare? Någon ni rekommenderar?

4 kommentarer:

  1. Har en sån. Super! Rekommenderas varmt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, låter ju kanon! Tack snälla för att du läser och tar dig tid att kommentera! Är så roligt med kommentarer men få som lämnar några! :)

      Radera
  2. Tycker ju att det är så kul att ser vad ni har för er och ser hur pojkarna växer. Brukar titta in när jag lagt mig. Ett sätt att varva ner :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va hedrande att bloggen har ett sådant syfte som nedvarvning! Och roligt att du följer vår vardag! Vi måste förresten få till nån dejt framöver.. på tok för lång tid sedan vi sågs!

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!