fredag 5 april 2013

Påskdagen

Påskdagen skulle vi tillbringa utomhus i solen och mysa medan Magnus var på brödrabacken för att fixa det sista på bilen som äntligen fått en dragkrok monterad på sig. Precis när jag kommit ut med barnen så ringer Karoline och gråter i telefonen. Britta har kastat sitt föl så jag slänger mig i bilen och åker upp. Hur det hela gick till kan ni läsa om på denna sida; Inlägg om den stora förlusten (klicka på länken). Från att Karoline ringt till att jag var hos henne var 19 minuter. Det gjorde så ont i mig att se på hur min vän kämpade och var stark för sin älskade häst skull! Jag bytte av henne där hon stod med Britta så hon kunde stå bredvid veterinären och få information hur det gick med efterbörden och allt där till.



Det var ett litet och sött mörkt föl som Britta burit på. Det smärtar så att detta sluta på samma tragiska sätt som förra året. Nu hoppas jag på en ljus framtid för Karoline och Britta utan några större bekymmer längst vägen. De är de värda!!!

Vid halvfyra tiden skulle Karoline gå in och byta om och sa då att jag kunde åka. Jag erbjöd mig dock att stanna ett flertal ggr men Karoline sa att hon skulle klara sig utan mig och att det inte fanns mycket jag kunde göra ändå då veterinären skulle återkomma på två timmar.  Det gjorde att jag kom hem lagom till vi skulle till Svärfar & Anita på middag. Det bjöds på god fläskfilé i en god sås med mögelost om jag inte missminner mig. Till det hemgjorda klyftpotatis och sallad.

Pojkarna fick varsin påskpåse! Anita hade varit så duktig på att göra påsarna så nyttiga som, speciellt till Hilmer. Han fick olika sorters russinaskar, smoothie och kex från småfolk som inte innehåller tillsatt socker. Sedan fick han småbilar och en fin sifferbok och en slant. Hugo fick en festis, russinask, en slant, kex, lego och godis.
Inspekterar sina påskpåsar!

Självklart var Hilmer snabb att kolla in Hugos påse och upptäckte att han hade fått godis i sin. Eftersom han hade fått några få godisar dagen innan i påskägget så fick han ta några av Hugo för rättvisans skull. Det är svårt att göra skillnad på barnen när Hilmer nu är så medveten. Det var ju lättare med Hugo eftersom han inte hade någon i sin närhet som fick. Sedan att andra gav sina barn var ju en annan sak också. Han köpte vårt argument med att vi inte tyckte han skulle äta.Svårare att göra skillnad på syskon. Hilmer har ju klarat sig länge ändå med tanke på att han sett Hugo och andra barn äta godis då han fått något annat istället.

Nån godis nu och då är ju ingen katastrof men som jag skrev i det tidigare inlägget så vill vi inte att det bjuds på godis hipp som happ utan vid speciella tillfällen och hödtider ett tag till då vi inte vill introducera lördagsgodis ännu.

Till kaffet/teet serverades det glass! Jag var så trött efter middagen att jag halvslumrade i Christers favoritfotölj mellan middagen och fikat. Det var en trevlig kväll och vi var mätta och belåtna när vi lämnade Brödrabacken! Tack så mycket för god mat och fina, genomtänka och omtänksamma påskpåsar till pojkarna!

En sorglig dag fick ett mysigt avslut men mina tankar var hos Karoline och Britta under hela kvällen. Det skulle ju inte sluta såhär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!