måndag 7 maj 2012

Världens bästa dagis!

Jag har sagt det förr och jag måste bara säga det igen;

Vi är så himla nöjd med pojkarnas dagis!!! 

När jag hämtade barnen vid halv fem i dag så var de ute båda två! De var så glada och nöjda. De gillar ju verkligen att vara ute, bägge pojkarna!

Hugo berättar då att de haft så roligt och mysigt på dagis för de har varit ute HELA dagen!!! De åt frukost inne klockan åtta och därefter gick de ut. De åt sedan både lunch och mellanmålet ute och de var som sagt fortfarande ute när jag kom för att hämta dem!!!! 

Hur många dagis är det som gör det? 

Jag tycker att det är jättebra att barnen får vara ute så mycket som möjligt! De blir mindre sjuka, får frisk luft och D-vitaminer, lär sig en massa om naturen och framför allt så har de jätteskoj! 

4 kommentarer:

  1. härligt med ett sånt barnparadis!

    SvaraRadera
  2. Vilken skön känsla, jag önskar att vi kunde ha det likt. Men tyvärr verkar standarden på dagisen i Ö-vik inte var likvärdiga som de i Umeå.

    Ute ska de vara, så mycket som möjligt! Så det är ju toppen att pojkarna får leka av sig ute! Och vad underbart att få höra från dem att de haft en toppendag, kan man få ett bättre betyg som förskola?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker ofta på er i Övik när jag hämtar, lämnar eller tänker på vårt dagis.. Vi är lyckligt lottade! Inte alla dagis i Umeå som är så bra som vårt! :)

      Det bästa med vår förskola är att barnen är ute så mycket de vill i princip! De äter oftast mellanmålet ute men också lunchen då och då. Sedan att de har en kok på dagiset som gör all mat från grunden och inga halvfabrikat! Riktig god husmanskost helt enkelt! Mätta barn är nöjda och glada barn!

      Verkligen roligt att höra barnen säga att de tycker om dagiset! Hugo frågar varje kväll om han ska på dagis imorron!! :)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!