onsdag 16 maj 2012

Friserdax

I fredags var Anna gullig och klippte pojkarna efter att vi var klara med skolan! Vi hämtade pojkarna på dagis vid tolvtiden och började klippa direkt vi kom hem.

Hilmer var ju rätt trött redan när vi kom hem men han satt snällt i stolen och fick ha tutten eftersom han var så trött. Det dröjde inte länge innan ögonen började flacka och han somnade sittandes. Det var dock inte så skönt tyckte han så han la sig helt sonika ner över stolen och vilade på händerna. Han vände på huvudet allt eftersom Anna klippte, helt självmant medan han sov!

Trött och långhårig

Somnar!

Mamman måste stötta huvudet lite

Bekvämare att vila på sina egna händer

Vänder själv huvudet när Anna klipper i nacken mot andra sidan

Av med håriga kläder å ner i sängen när klippningen är klar!

När Hilmer åkt i säng var det Hugos tur! Han satt snällt i stolen och höll sig vaken denna gång. Det var ju han som somnade förra gången Anna klippte dom och Hilmer höll sig vaken. Så tvärt om denna gång..

Låååååånghårig!

Kalufsen!

Nästintill page i nacken! :)

Nästan färdigfriserad
Anna är en av de goaste å gladaste personer jag träffat! Jag är så himla glad att jag lärt känna henne! Å pojkarna verkar tycka precis som sin mamma! När Anna gick så utbrast Hugo:

- Mamma!!! Jag fick ju ingen puss ju!!!!  

Nej just de! Bara att öppna dörren å säga till Anna att Hugo minsann inte hade fått någon puss! Självklart kom hon tillbaka och gav Hugo en puss! Nöjd och glad sa han hejdå och Anna kunde åkta hem! :)


4 kommentarer:

  1. Dina barn Mallan! Vad matar ni dom med? Kan jag få receptet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte ja ha nå recept å ge bort!!! De är födda såhär!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!