måndag 28 maj 2012

80 + 50 årskalas

Förra lördagen var vi i Bjurholm på kalas! Farmor hade ju fyllt 80 år den 9 maj och Stig fyller 50 år 29 maj, så de slog ihop kalasen och nästintill hela släkten var samlad! De enda som inte närvarade var pappas halvsyster Gunnel, tre av hennes fyra barn och min syster Marielle med familj. Från alla håll och kanter kom släkten till Bjurholm, från Umeå, Övik, Vetlanda, Stockholm, Polen och Filippinerna!!!

Till middag var det buffé med bla fläskfilé, potatisgratäng, sallader, såser, bröd och dryck.
Sedan var det kakor och tårta till efterrätt!

Som vanligt när denna sidan av min släkt träffas så är det mycket sång och musik! Mina kusiner Teresia och Diana sjöng ett flertal sånger, bla en låt till farmor och en till Stig. Sedan hade de gjort ett sånghäfte som det sjöngs ur under hela kvällen.

Vi passade även på att ta lite olika gruppbilder nu när de flesta var samlade!

Farmor med alla sina barn (utom Gunnel)

Farmor och hennes barnbarn (utom Marielle och 3 av Gunnels 4 barn)

Fyra generationer

Jag och Marran med farmor

Det var en mycket trevlig eftermiddag/kväll! Hugo lekte med mina yngsta kusiner och med ett kusinbarn till mig! Han hade så roligt och ville inte åka hem när det var dags för det. Hilmer sprang mest runt och charmade folket!! :) De var så duktiga båda två! Men eftersom jag fick springa efter Hilmer hela kvällen hann jag inte sitta ned och prata med alla. 

Nu hoppas jag att det inte dröjer så här många år till nästa gång vi träffas allihopa! 

5 kommentarer:

  1. Det enda jag tänker på när jag ser dessa bilder är: Systrarna Tillqvist är så jävla snygga! Helt sinnes...

    SvaraRadera
  2. Marlene, du ser strålande ut! Otroligt vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååhhh!!! Tack vännen, det värmer otroligt mycket ska du veta!!!! :)

      Radera
  3. Mallan! Gunnel har sammanlagt fyra barn så det fattades tre st halvkusiner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså?! Ja, du ser!!! Jag vet inte ens hur många kusiner jag har!! :D Då ska jag ändra det!! :)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!