torsdag 3 maj 2012

Hugos springskor

Så har Hugo äntligen fått sina "springskor"!!! Vi har ju varit på stan flera gånger både här i Umeå och i Övik utan att hittat några. Eller hittat har jag ju gjort, men då kunde jag inte bestämma mig för om vi skulle ha sånna skor eller inte och när jag väl bestämt mig så fanns de inte kvar i Hugos storlek varken i Umeå eller i Övik!!! Å inte hade de några andra skor i som var jämförbara med de vi ville ha och framför allt inte i hans storlek...

Som tur var så var min mamma i Stockholm i helgen så hon ringde runt till Eccobutikerna där nere och hittade tillslut ett par Ecco Fast Trail Kids i stl. 27!!!!

Hugo blev jätteglad över att han äntligen skulle få nya skor. Han har varit så ledsen och varje gång vi gått ut från en skoaffär så har han hängt med huvudet och sagt att han han fick ju inga skor den här gången heller!!! Gullungen!!

Så i morse kom han och väckte mig halv sju och frågade om det inte var idag som morfar skulle komma med hans nya springskor!!!! :)

Pappa flög upp från Bromma till Umeå så han tog med sig skorna på flyget. Jag hämtade upp både pappa och Hugos skor på flygplatsen!!! Pappa släppte jag av vid Umeå Östra så han hann med Botniabanan ner till Övik medan jag fortsatte min dag i skolan innan jag åkte hem med skorna.

Hugo hann knappt innanför dörren innan han slitit skorna ut kartongen och tagit på sig dem!!!!


"Ecco Fast Trail Kids - GORE-TEX® Extended Comfort Footwear håller dina fötter torra och behagligt svala. Perfekta för måttliga och varmare förhållanden och vid högre aktivitetsnivåer".


Vi verkar alla nöjda med valet av skor till Hugo! Han kommer kunna ha dessa nu i vår och sommar (som komplement till sandaler under sommaren) men han kommer även att kunna ha en bra bit in på hösten eftersom det är gore-tex membran i dem! 
Då gör det inget att de var rätt dyra (800:-) eftersom han kommer kunna använda dem under så pass lång tid! Fötterna ska man prioritera och vara rädda om!!!


2 kommentarer:

  1. Snygga! Ska bli spännande att se hur fort de går i sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var de!? :) Tror dock inte de är så mycket snabbare än andra skor men Hugo har alltid sagt att han ska ha "springskor" för då kan han springa ifrån de större barnen på dagis!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!