söndag 20 maj 2012

Shopping a la grande

I fredags tog vi ledigt från studierna eftersom vi träffades en stund på torsdagen som var en röd dag och vi egentligen skulle vara ledig. Så jag passade på att åka och göra stan och lämnade pojkarna hemma med Magnus som var hemma från jobbet pga förkylningen som tagit hans röst..

Jag hade några saker jag planerat att köpa. Sedan råkade det bli några kassar extra som följde med hem!

Sex shoppingkassar blev det!
Jag började att åka förbi Skokanonen som hade utförsäljning då den butiken går i konkurs. Där hittade jag ett par Kavatsandaler till Hugo och ett par sandaler till mig själv för endast 383kr för båda paren! :) 

Hugos sandaler

Mina sandaler
Sedan bar det av in till stan! Besökte scrapbutiken som jag aldrig varit in på.. De hade rätt mycket scrapgrejor, mest Panduro men lite annat också. Skönt! Då slipper jag åka till Vännäs eller Övik om det är något litet jag behöver! 
 Denna gång var det lite dekorationer till ett av korten till farmor som behövdes, men som vanligt så blev det lite annat smått och gott också! ;)

Denna bild vägrar hamna rätt, har vänt den 70 ggr men ändå blir den fel när jag laddar upp den..

Mer skor handlades efter det! Sandaler till Hilmer! Hittade dessa fina Eccosandaler för endast (!) 599kr!


Mascaran hade jag glömt i Övik förra helgen så en ny sådan var jag tvungen att köpa så jag hade till på lördagen då vi skulle på kalas! Provade en ny sort denna gång.. Får se om den är nå bra..


Sedan sprang jag in på KappAhl fram och tillbaka och hittade två klänningar! En svart tunn klänning med trekvartsärm som var superskön ord. pris 299kr - nu 100kr! Sedan en sommarklänning som också var jätteskön! Även den blev billig, ord, pris 199kr 25% rabatt på det och sedan hade jag en check på 50 kronor, så en hundring för den också! Perfekt!

Den svarta

.... å blommiga

På vägen hem var jag förbi Apoteket och Coop. Köpte en ny pump med mjukgörande salva kräm till Hilmer. Denna gång med karbamid! Mamma hade ju någon smörja hemma med 5% karbamid och Hilmer har aldrig varit så fin på händerna! Han brukar ju alltid vara röd och narig och småsprickig men nu är han mjuk och fin och knappt röd alls! Så vi fortsätter med att smörja med kräm som innehåller karbamid och hoppas att han fortsätter att vara fin i hyn!



Ja, ett långt inlägg blev detta!!!! Länge sedan jag var på stan och kom hem med så mycket, framför allt till mig själv!! :)

2 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!