tisdag 15 maj 2012

Mystiskt bröd

I söndags hade en granne från en annan våning ringt på dörren och när Magnus öppnade dörren så frågade hon på knacklig svenska om hans fru var hemma.
Det var jag ju inte så hon räckte fram ett stort bröd och sa att hon bakat det som tack för att jag räddade hennes halsband!

Nu ska ni få höra:

För nästan 1½ år sedan medan de renoverade toaletten så var vi ju tvungna att duscha uppe på vinden. En kväll när jag var där också duschade så var det någon som glömt ett fint guldsmycke. Det var ett liknande smycke som jag fått i studentpresent i guld, diamanter och en safir.. Fast ett mycket, mycket större än mitt!!!
Jag satte en lapp på dörren att jag hittat ett smycke som återfås mot beskrivining. Dagen efter ringde det en dam som sa att hon tappat sitt halsband och beskrev det precis som det såg ut. Senare samma dag kom hon och hämtade det och var mycket glad att jag var så ärlig och hade tagit reda på det!

Så nu ett och ett halvt år efter detta får jag alltså ett bröd! Tro om hon varit hit tidigare men att vi aldrig varit hemma eller om hon helt enkelt bara kom på att hon ville ge oss ett nybakat bröd nu?! :)

Det var som en jätte, jättestor thekaka som barnen verkligen gillade! Det såg ut såhär (dock bara en snärt kvar)...

Jag hoppas jag stöter på henne någon dag vid hissen så jag kan tacka henne för jag vet ju inte vad hon heter eller vilken våning hon bor på.. 

2 kommentarer:

  1. HAHA... märkigt! :D Rätt roligt att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ska tro att jag blev paff när jag fick ett meddelande av Magnus att grannfrun kommit med bröd!! :D Vilken grannfru tänkte jag?! De bor ju bara karlar på vår våning förutom oss.. :)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!