onsdag 30 maj 2012

Underbara gräs

Åh, jag är så j*vla less på att bo i lägenhet på sjätte våningen att jag håller på att kräkas!!!! :( Jag njuter så när jag är hos mina föräldrar, pojkarna kan vara ute och leka utan att man måste gå iväg för att få lite gräs under fötterna..

Både Hugo och Hilmer älskar att vara ute! Men det är inte lika enkelt att vara ute med barnen när man bor som vi gör.. Det är ett evigt kånkande och packande. Allt måste tas med för att inte behöva gå hem och ta med sig båda barnen om man glömt något.

När vi är i Domsjö är det bara att släppa ut Hugo, eller släppa ut å släppa ut, han går ut själv! :) Man behöver inte packa med blöjor, våtservetter, vatten m.m bara för att vara ute en stund innan lunchen tex!

Hugo kan vara ute och leka medan jag gör lunch eller går in för att byta på Hilmer. Det går inte här hemma!!!

Sedan vill man inte låta barnen gå runt fritt på gräsmattorna här för risken att det finns glasbitar, fimpar eller annat som inte hör hemma i en gräsmatta, det behöver man inte oroa sig för på en gård.

Så om någon har lust att skänka bort några hundra tusen eller så, bara att säga till!!!!!

Hilmer med mammans gamla solhatt och skottkärra - nästan 30 år gamla
men funkar fortfarande!

Strosar runt och njuter av omgivningen

Kan leka fritt utan att mamman måste rusa fram och kika
vad det är han stoppar i munnen eller håller i handen...


Kunna sitta ute och äta mellis!

Vill bjuda mamma på en vindruva!

Glad att få sitta ute och fika!

Finast!
Lusläser alla annonser på Blocket och Hemnet en vända till samt kika in på internetbanken för att se om någon vänlig själ satt över en hacka... 

4 kommentarer:

  1. Nja det var väl inte min solhatt utan den ni hade när ni var små. Tur att det fanns en liten hatt som skydd för solen för mössa hade han aldrig accepterat. ser verkligen mysigt ut när han leker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad jag vet så är det jag som är mamman till detta barn!! Och eftersom jag är 28 år och Marielle 30 år så är ju solhatten närmare 30 år gammal också!!! Eller hur tänkte du nu mamma?! :)

      Radera
  2. Läste mammas, du kunde ju ha skrivit min solhatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha... jag förstod att du måste läst galet!!! Tyckte bara det var roligt å retas lite!!! :D Hade jag menat att den var din hade jag väl skrivit att den var minst 50 år gammal!!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!