torsdag 6 juni 2013

Studsmattan

Oj, vilket före det blev med den där himmelens studsmattan som Hugo tjatat så för att få fram.


Det började med att jag satte ihop hela studsmattan för att sedan upptäcka att skyddsnätet som vi köpt till inte passade. Borrhålen var olika på mattans ben och nätets stolpar. Det skiljde hela sex centimeter på avståndet mellan hålen så det fanns inte en chans att det skulle gå att sätta dit. 

Happ, slängde in hela kartongen med allt som tillhörde nätet och åkte snabbt iväg till Jysk som skulle stänga om tio minuter. Förklarade problemet och fick med mig nya delar som hade samma avstånd mellan hålen som stolparna till nätet. Hem igen men då klockan var så mycket så väntade jag till dagen efter med att fortsätta med studsmattan.

Så efter frukosten så gick jag ut för att byta ut de delar som inte stämde med skyddsnätet. Vände på mattan för att ta lös benen och byta dessa. Vad ser jag?! Jo, de delar jag fått passar på benen till mattan men inte i fästet som sitter på mattan!!! Jävla skit!!!!

Bara att ta ner hela studsmattan! Oj, så arg jag var!!! Montera ned och lägga tillbaka allt i kartongen för att åka tillbaka till Jysk när Magnus kom från jobbet. Hugo blev jätteledsen när jag monterat ned studsmattan. Han började gråta och trodde aldrig det skulle komma upp någon studsmatta på vår tomt.

När Magnus kom hem så ringde Anna, som ville komma och hälsa på. Passade jättebra! Då kunde hon vara hemma med pojkarna medan jag och Magnus åkte till Jysk för att byta studsmatta. 

Efter flera turer fram och tillbaka på Jysk så fick vi en ny studsmatta, la den i bilen och gick in för att kolla på dynor till vår utemöbel. Vi hittade mörkgråa dynor som passade våra stolar perfekt, men vi hittade bara femstycken i butiken. Så vi gick till kassan där mannen som hjälp oss med studsmattan stod för tillfället. Vi frågade om de hade fler dynor på lagret, så han ringde och kollade det. Det visade sig att de hade precis fått hem fler av dessa men inte hunnit packa upp den. Så de kom med tre stycken till till kassan. 

När vi stod där och betalade så frågade han som jobbade där: "Ni behöver inget caféset för 300 kronor?". Nja, jag vet inte svarade jag. Då sa han: "Ni kan ju kolla på det när ni går ut och vill ni ha ett så kan ni ta ett gratis som kompensation för strulet med studsmattan. Sen får ni 10% rabatt på dynorna också, mer kan jag inte göra då de redan är på kampanjpris." Vi hade ju pratat om att ha ett caféset på framsidan då vi har kvällssol där så vi tackade ja till det och tog med det hem. 

När vi kom hem hade pojkarna myst med Anna som stannade även stannade på middag. Vi satt ute i det härliga vädret! Vår livskvalité har ökat med 300% sedan vi flyttade hit! Att kunna sitta ute och äta, känna gräs under fötterna och bara kunna släppa ut pojkarna - vilken kontrast mot att bo på sjätte våningen!

Solglasögonmaffian!
Efter middagen så satt vi bara och pratade om allt som hänt sedan sist och när barnen lagt sig så fick jag och Anna en mysig stund tillsammans! Pojkarna gillar verkligen Anna och ville inte gå och lägga sig. Det blev sent så studsmattan fick vänta ännu en dag med att bli klar. 

Min goa vän! Jag saknar att träffa henne dagligen som jag gjorde innan hon tog studieuppehåll.. Puss på dig min underbara vän och tack för en mysigt spontanbesök! Hoppas på flera sådana i sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!