fredag 14 juni 2013

Hilmers nya säng

Mina föräldrar tog ju med sig Hilmers säng när de var hit i lördags. Tyvärr så hade det blivit någon missuppfattning när den skulle hämtas hos min syster Marinette där Stefan som köpt den i Sundsvall lämnat den. De fick med sig sängen och madrassen men inte ribbotten. Min syster visste dock att de inte tagit den men hade glömt att säga det till våra föräldrar.


Vi hade ju planerat för att skruva ihop sängen på lördagen och han skulle få sova i den då. Men så blev det inte. Utan ribbotten går inte sängen att använda.

Som tur var så  kom jag på att Hilmers gudmor Hanna skulle vara i Övik under helgen, så jag ringde henne och undrade om hon kunde vara gullig och ta med den upp. Det kunde hon!

Så på söndagkväll medan Magnus skruvade ihop sängen åkte jag till Hanna för att hämta den ribbotten vi saknat. Oj, så stolt Hilmer blev när hans säng stod bädda och klar och bara väntade på att han skulle krypa ner i den!
Matchande stil med Hugos fina säng och samma serie som bordet och stolarna.

Somnade snabbt och sov gott  hela natten (som vanligt)
fast i sin nya säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!