tisdag 11 juni 2013

Söndagsbesök

Förra söndagen kom mina föräldrar och hälsade på. Hilmer hade ju ringt till morfar och sagt : "Morfaaaarrr, örhnörhn, tåååta" (morfar, motorcykel, tårta) Han ville alltså att morfar skulle ta motorcykel upp till oss och äta tårta!! :)

Morfar som är väldigt svag för Hilmer lät hans önskan gå i uppfyllelse, bortsett från att de tog bilen istället för motorcykeln! Morfar'n skämmer verkligen bort honom. När de kom så mötte pojkarna dem med sina cyklar på parkeringen! Hugo med sin cykel och Hilmer mer "bobbycaren". Oj, så glada de blev att träffa mormor och morfar!!!! De kramades en lång stund innan vi fick hem där kaffe och te var färdigt! Solen sken så vi satt ute på uteplatsen och fikade!



Jag fick en bukett med ljuvliga rosor från mamma! 


Blev dock lite besviken på kvällen när jag tog bort cellofanet och skulle binda buketten då jag upptäcker att det saknas tre knoppar. De är helt enkelt bortklippta! :(


Efter fikat så tog jag och mamma tillfället i akt att åka på en liten shoppingsväng medan karlarna lekte med pojkarna! Först var vi på Jysk där jag köpte fler solcellslyktor och även mamma köpte sådana. Efter att vi vart där vår vi till Plantagen där vi handlade lite uteväxter, äntligen ska jag få lite blommor ute! Jula fick sig ett besök också då vi var tvugna att byta den där trädgårdsslangen vi köpt som läckte. Sist var vi en snabbit in på Coop innan vi åkte hemåt för att äta middag. 

Innan middagen var Hilmer så trött så han kröp upp i morfars famn och mös tills han somnade! Så han fick sova en kort stund så han skulle orka äta middagen. Men det var knappt vi fick liv i honom. 

Morfar'n njuter av den mysiga stunden!

Vi gjorde "lördagspulla" alltså tacokyckling i ugnsform och till det sallad och tacochips eller ris, beroende på vad man föredrog! Det var jättegott! Det var länge sedan vi åt det och det är verkligen en snabb och väldigt uppskattad maträtt av alla i vår familj - inklusive mina föräldrar!

Efter maten så planterade jag och mamma i min blomlåda medan rabarberpajen stod i ugnen och kaffet bryggdes! Det blev så fint!

Köksfönstret utan blomlåda

Köksfönstret med blomlåda

Nöjd över mitt blomval! Enkelt och stilrent, tycker iaf jag!

Efterrätten blev lika som bjöds på igår - rabarberpaj, eftersom vi har så mycket!



Pojkarna var trötta när mormor och morfar skulle åka hemöver. Både Hugo och Hilmer grinade för de ville att de skulle sova över... :( Hugo sa flera gånger: - "Mormor jag kommer att sakna dig så mycket att jag börjar girna!".  Men så innan de for så sa mina föräldrar: - "Vi ses om några dagar igen..."

Har har ni bildbevis på mormor- och morfarsjuka barn precis innan de ska gå och lägga sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!