lördag 8 juni 2013

Morsdagsfirande

Vi hade vårt morsdagsfirande dagen efter självaste morsdag. Detta för att Magnus var sjuk på söndagen och jag var förkyld så jag hade ingen smak. Vi tyckte därför att det var bättre att ta det dagen efter.

När jag kom hem så var maten på gång. Det skulle bjudas på grillad pizza! Japp, ni läste rätt!

Pizzan precis lagd på grillen
Färdig!
Den blev jättegod! Väldigt frasig botten och god gräddad smak! Mycket bättre än när man tillagar i ugnen. Som stenugnsbakad då man lägger den på en granitsten. Rekommenderas! Efter att vi intagit den goda middagen ute i solen på altan så cyklade pojkarna medan vi satt kvar och njöt av den fina kvällen. När middagen var bortplockade så flyttade vi oss in i köket där jag blev ännu mer uppvaktad. 

Magnus hade köpt blommor, tårta och paket! Pojkarna hade målat två teckningar var till mamma!

Extra stora, långa och ljuvliga rosor!
 (kapat dem 1,5 dm då jag inte hade någon hög vas som passade)


Vacker orkidé!
Här är de fina teckningar jag fick! Tyvärr så ritar inte Hugo ganska svagt så man ser inte allt han skrivit och ritat. men på den över bilden har han ritat pappa, mamma, sig själv och Hilmer i storleksordning och Alma uppe bland molnen med vingar! Så vackert att man nästan börjar gråta!!!

Hilmer har ritat de två till vänster och Hugo de till höger. 


Den underbara chokladmoussetårtan!

Mamman får äran att skära första biten!

Tårtan var som jag skrev en moussetårta med kladdkakebotten, ett lager chokladmousse, hallonröra, ett lager mousse till och överst ett härligt lager med mörk chokladglasyr!

Nom nom nom!!!!

Förutom blommorna fick jag en plåtburk för klädnypor som man kan hänga på torkställningen! Ett måste i denna blåsiga stad, men tvätten torkar fort! ;) Fick även Morberg grillar för nya spännande recept att prova på Webern! 
Presenterna!
 En lyckan morsdag trots att den firades en dag försent, men vad gör det!!!! Tack familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!