onsdag 27 mars 2013

Tandis

För några veckor sedan var jag till tandläkaren på årskontroll. Jag hade känt att en lagning var lös då den rörde sig i tanden när jag tuggade. Först sa tandläkaren att den satt fast. Hon kollade på röntgenbilderna och igen och sa att den inte såg lös ut. Men jag insisterade och sa att jag tydligt känner att lagningen åker upp och ned i tanden när jag tuggar lite segare konsistenser. Hon kollar en tredje gång och mycket riktigt så var den lös!

Den måste alltså bytas. Man har ju två års garanti på lagningar och med min vanliga otur så var det två år och tre månader sedan lagningen gjordes. Så det blir till att lätta på lädret..

I lördags när jag använde tandtråd och skulle dra ut den så sa det "plopp" å så ramlade lagningen ut... Känslan när man känner med tungan gör att det känns som att det är en stor krater i tanden. Tur jag hade tid för att byta lagningen på måndagmorgonen.



När jag var hos tandläkaren så la hon igen hålet efter fyllningen. Men så slant hon med något som kallades för excavator och gjorde en liten reva på kinden precis nedanför mungipan.

Excavator
Som om inte detta var nog så när hon nästan var klar och frågade hur det kändes med tungan på tanden så sa jag att det var en liten kant som jag störde mig på. Hon skulle bara slipa lite där och vad händer?!?!?!
Jo, hon slinter med slipen som river upp en hack på insidan kinden och det börjar blöda!!! 

Jamen tack för denna gång då och för de små "misstagen" som gav mig en reva på kinden och ett sår på insidan kinden som svider så fort jag äter eller dricker något! För detta trevliga besök fick jag hosta upp 700kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!