fredag 29 mars 2013

Grannarna på besök

Idag innan middagen så sprang Hugo och Milo på varandra när de var ute. Så de var ute och lekte tillsammans medan vi gjorde middag. Magnus åkte på jobbet så jag stekte pärplättar till middagen. De hade roligt tillsammans och allt för fort blev det dags att komma in och äta middag. 

Hugo åt snabbt och precis när han var färdig så plingade Milo på ytterdörren och frågade om han fick komma in och leka med Hugo. Självklart fick han det och pojkarna blev glad att gå besök! De gick upp och lekte medan jag fortsatte att steka färdigt de sista plättarna. 

Jag började sedan bära upp tvätten när Milos pappa kom över och frågade om de kunde komma över allihopa på en liten stund. Supertrevligt tyckte jag så jag sa att de var välkommen över. Så en stund senare var hela deras familj här för första gången sedan vi flyttade hit! 

Skandal att vi inte fått till det tidigare. Vi har pratat om det varje gång vi stött på varandra ute på framsidan men det har alltid kommit något i vägen. Båda familjerna har varit sjuka mycket denna höst och vinter, så har inte vi varit sjuka så ha de varit det. Eller så har vi varit borta. Så trevligt att vi äntligen fick till en träff, synd bara att Magnus jobbade. Hilmer lekte med Minna och de kom jättebra överrens! Hugo och Milo hade också roligt! Hugo visade Milo hur man spelar Mariokart och de skrattade mycket tillsammans!
Hilmer & Minna

Milo & Hugo
Vi gick husesyn, fikade och pratade om ditt och datt. Väldigt lätta människor att umgås med som man har lätt att komma in på livet känns det som. Det var avslappnat och kändes som om de varit här flera gånger tidigare. Nu hoppas jag att vi kan få till lite umgänge med tätare intervaller för det är ju rakt hemskt att vi inte hälsat på varandra en enda gång på sju månader! När våren och sommaren kommer tror jag att det kommer bli mer spontant då man är ute mer och barnen kan springa över till varandra på baksidan också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!