fredag 8 mars 2013

Andra bortakalaset

Efter att vi varit uppe på Milleniumstugan släppte vi pojkarna hos Farfar och Anita innan vi åkte hem till mina föräldrar med skotern för att lämn den och hämta bilen med packning. När vi kom tillbaka fick vi pannkakstårta! Anita hade lovat pojkarna förra gången vi var dit att nästa gång vi kom som skulle hon göra pannkakstårta! Har man lovat så har man!



Därefter blev det kaffe/te, stekta bananer i farinsocker och kanel med glass. Jättegott!


I samband med fikat så blev det presentutdelning också!

Vi fick 8 st Tallrikar ur servisen Rörstrand Swedish Grace Snö!!!!! Helt super! Det är den servisen jag länge, länge suktat efter och som jag nu fick muggar till från Svärmor!

Ljuvligt vacker och stilren!
Jag fick även ett supersött förkläde av Anita!
Stort tack för de fina presenterna!!! Det enda som saknas nu är mitt lantkök där allt detta skulle passa som handen i handsken.. Får väl se om den drömmen går i uppfyllelse i framtiden!
Jättemysig söndag avslutades på ett väldigt bra sätt!!! Barnen var nöjda och glada över att fått spendera tid med både morfar, farmor & Matti och farfar & Anita!!!! När det var dags att åka hem till Umeå så fick vi med oss lite fikabröd också! Perfekt att ta med sig till fjällen! :)

Magnus koncept att åka bort när man fyller år och bli uppvaktad var en mycket bra idé! Kändes lyxigt att bli bjuden på både middag och fika två dagar i rag istället för att själv hålla hov! Kanske får bli en ny tradition att anamma! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!