onsdag 6 mars 2013

Premiärtur med Lynxen

Samma dag som Magnus var och hämtade skotern så började det töa, rejält!!! Det var 9 plusgrader klockan fem på eftermiddagen på onsdagen. Vägarna vart bar och torra över bara en dag. Det är väl typiskt! Ska vi inte ens kunna åka en endaste sväng innan säsongen är slut?!

Magnus bad då till vädergudarna och bad om snö! Han böner blev hörd, med råge! Det började snöa under natten mot fredagen och det kom så pass att vi skulle kunna köra hemifrån mina föräldrar och upp på leden där det töat betydligt mindre. Magnus blev väldigt nöjd när han vaknade och såg detta istället för de bara och torra plattorna vid entrén.





Det var bara söka fram skoteroutfiten som varit undanhängd och oanvänd de senaste sex (6) åren!! När jag kom hem från skolan så hade Magnus varit ut i garaget och sökt fram på allt!



Så på fredagseftermiddag tog vi en premiärtur till Vitsjöstugan t&r. Det var kanonföre!!! Så bra leder har jag inget minne av att jag kört på i Övik någonsin!! De leder jag kom ihåg från den tiden jag körde var smala och dåligt preparerade leder som var otroligt guppiga. 



Pojkarna var nöjda över turen! Hugo åkte med morfar medan Hilmer åkte med mig och Magnus på vår skoter. Hugo fick åka mycket snabbare och busigare än Hilmer. Han skrattade och skrek gasa till morfar så fort han lättade på gasen! Jag är så glad att Hugo kom över sina negativa inställning han hade till skotrar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!