onsdag 6 mars 2013

Pappa shoppar loss

Jaha, då har min pappa gått å köpt en skoter! Jag som tjatat på honom i minst 10 år att han å mamma skulle haft en skoter, men nejdå nån sån ville de minsann inte ha. Nu har han dock kommit på bättre tankar! Han har köpt en -09:as Ski-Doo GTX 550f som enbart hade gått 35 mil!!!



Självklart så var han ju tvungen att köpa sig en ny outfit att köra runt i också! :D

Pappa mannekängar! :D
Så för två helger sedan så åkte jag och pojkarna en sväng med min pappa. Hugo ville först inte följa med och åka. Han har alltid varit försiktig av sig och måste vänja sig vid tanken, överväga, för att tillslut kanske prova. Han fick sitta mellan mig och morfar medan Hilmer satt längst fram. Jag märkte att han tyckte det var obehagligt och inte alls så roligt som jag trodde han skulle tycka. Jag föreslog då att han skulle sitta längst fram så han såg vart vi körde. På så sätt kanske det inte känns lika läskigt som att sitta mellan två vuxna människor och inte se någonting, bara höra ljudet och inte vara beredd i svängarna.

Det ville han först inte utan började grina. Tillslut gick han med på det om mamma körde. Sagt och gjort. Vi bytte plats på skotern så jag körde och hade Hugo framför mig. Detta blev en helomvändning för Hugo. Han tyckte det var skitkul!!! Han ville inte kliva av när vi kom tillbaka till mormor och morfar.. När vi sedan kom in så sa han till mig:

-Mamma, kanske vi också kan köpa en skoter som vi kan köra på våran gård?!



Hilmer var nöjd över sin premiärtur på skoter också! Han är mer framåt att prova nya saker så det fanns inte en tvekan om att han inte skulle åka! Han var först ut och upp på skotern!

2 kommentarer:

  1. Haha! Klockren bild på pappa!!!! Så himla pappa liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kunde inte låta bil att ta med den!! :D

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!