måndag 18 mars 2013

Publicerad bild

I onsdags skrev Örnsköldsviks Allehanda om att ÖOR vann första omgången i division 1. Fick förfrågan från   Sören som skrev artikeln om de fick använda min bild av laget. Smickrande tackade jag ja, lite väl snabbt kanske.. Jag läste sedan på lite olika källor om ersättning för publicerade bilder och visst hade det varit roligt att få en slant.


Frågade hur det såg ut kring ersättning och fick till svar att han inte visste att jag ville ha betalt och om jag ville ha en slant så skulle han kolla med sin chef först. Magnus har bekanta i fotobranchen som sa att mellan 300-500 kronor kunde en privatperson ta medan de hade begärt runt 800 kronor. 

Men eftersom jag inte sagt något från början så skrev jag tillbaka att de kunde få publicera utan ersättning eftersom inget sagts från början. Smickrande att de ens ville ha med den så jag klagar inte!!! :)

Länk till artikeln (klicka för att komma till artikeln):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!