tisdag 5 mars 2013

Lchf-knäcke

Jag hittade en påse med knäckefrö i skåpen som legat där i säkert 9 månader. Jag har tänkt göra de där frökexen så många gånger men det har alltid kommit något annat i vägen.

När jag var på praktiken så fanns där en patient som åt lchfkost och ville baka ett lchfbröd. Så jag tipsade om min goa vän Jennys blogg - Sondellskans LCHF-recept där man kan hitta alla möjliga recept från bröd, fiskrätter till såser och go'kakor.

Jag tänkte då att jag kunde baka dessa kex och ta med mig så att denna patient fick smaka på dem om det var något som föll henne i smaken. Sagt och gjort. Jag snodde ihop kexen en kväll under sista veckan. Superenkelt är det. Man köper en färdig påse på LCHF-butiken som heter Knäckefrömix. Sedan tillsätter man 1½ dl kallt vatten och två ägg. Rör ihop, klicka ut på en klädd bakplåt och grädda i ca 15 minuter. Klart!!!

Försvunnit den del då de är omöjliga att motstå!


Jättegoda med Bregott och snackpaprika på till en kopp te!
 Dessa blev uppskattade av flera på praktiken och jag är glad att jag kunde ge lite inspiration!

2 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!