onsdag 20 mars 2013

På väg till Hemavan

Familjen och mina föräldrar åkte upp till Hemavan i på lördagen medan jag var tvungen att vänta till tisdag då jag hade ett obligatoriskt seminarium den förmiddagen som jag var tvungen att gå på. Så jag tog bussen upp från NUS, mycket smidigt! Sedan var det bara att sitta och småslumra hela vägen upp till Hemavan, utan byten.

Resan tog sex timmar. Jag såg två älgar på vägen upp men det var inte så många minuter jag var vaken så jag missade säkert en massa djur under resans gång. När jag kom upp till Hemavan hämtade Magnus mig vid Ica. Det var då -24 grader och klockan var strax efter åtta på kvällen. Trodde det skulle bli smällkalla dagar men temperaturen låg under nätterna men steg under dagarna till behagligare temperaturer.

När jag kom fram var jag nyfiken på stugan. Hur stor den var, hur den såg ut och om den var fräsch. Här kommer lite bilder från stugan.

Från hallen sett
Från vardagsrummet sett mot kök och hall

Sovrummen
Toa med bastu
Det var väl inte den modernaste stugan i ytskick och material men väldigt trevlig och bra planlösning. Det fanns ett varmförråd till höger direkt när man kom in i hallen där alla ytterkläder, hjälmar, pjäxor mm fick plats som fungerade som ett jättestort torkskåp, kanonbra! Det bästa av allt var ändå att det inte fanns insyn från andra stugor eller vägar in i något av rummen i hela stugan! Mina föräldrar har denna stuga vecka 11 from i år och framåt. Jag hoppas på många härliga vistelser här som barnen kommer att minnas när de växt upp. Jag kommer ihåg att jag var så avundsjuk på klasskamrater som varje år spenderade sportlov och påsklov i fjällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!