lördag 25 juni 2011

Skottkärra!!

Hugo har fått en ny skottkärra av mormor & morfar. Han har ju haft en hos mina föräldrar förut också men den börjar bli väl liten. Den lilla skottkärran hade jag när jag var liten och stapplade på!!

Men nu har han alltså fått en röd fin kärra i plåt så han kan hjälpa morfar när han ska till skogen och lämna ris.
Hugo brukar plocka sin skottkärra nästan full, precis som morfar innan de går upp i skogen.

Förra året fick han åka ovanpå riset i skottkärran till skogen och sitta i skottkärran på väg tillbaka.
 (här med momor på väg till skogen)
När de hade varit i skogen nu senast så hade morfar sagt till Hugo att han kunde lämna sin skottkärra i skogen så kunde de hämta den sedan.
Men se det gick inte!!!
När de kom tillbaka så berättade Hugo vad morfar föreslagit och sa sedan såhär:

- Mormor, ja sa till moffar att ja lämna inte min nya kottkärra i skogen!!! 
Så jag fick åka i båda!!


1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!