söndag 12 juni 2011

Invigning av Hugin Muscari

Så har jag äntligen testat min symaskin som jag fått av svärfar och Anita!

Magnus skulle nämligen ha några märken fastsatta på sin nya arbetsjacka och hade tänkt sätta fast dem provisoriskt så jag fick helt enkelt ta fram maskinen å visa att jag minsann visste hur en sån fungerade och sätta fast märkena en gång för alla!


Det var dock inte det lättaste eftersom det var på överarmarna som märkena skulle sitta så jag fick joksa runt hela jackan när jag skulle sy och det är ingen liten tunn jag jacka kan jag meddela.
Fick till och med ta bort pressarfoten för att få ärmen på plats!
Sedan var det "bara" att sy!


Och så här blev resultatet...


Det nedre märket på denna arm sitter med kardborrband men jag tror att vi (läs: jag) ska sprätta bort det och sy fast det direkt på jackan istället eftersom det ändå inte passar och inte ser riktigt klokt ut så där..

Men det får bli en annan gång!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!