fredag 17 juni 2011

Myskväll med Hanna

Förra torsdagen skulle Magnus på Oleary´s med jobbet på after work innan semestern drar igång, så jag passade på att mysa med min favvo-Hanna!!

Hugo tyckte det skulle bli så roligt att Hanna skulle komma och tillbringa eftermiddagen/kvällen med oss. Han väntade och väntade.
                                    H: - Mamma, kommer inte Hanna snart?
                                    M: - Jo, hon kommer nog snart..

Efter tio minuter frågar han igen.

                                  H: - Men maaaamma!!! Kommer hon inte snart???
                                  M: - Hon är säkert här när som helst!
                                  H: - Mamma, kanske Hanna är med pappa på stan och dricker öl!!!!!

Jag skrattade gott när han sa detta och bara minutrarna senare så plingar det på dörren och Hugo lyser som en sol när Hanna kliver in!

Jag gör hembakad pizza till middag och jag tror att alla uppskattade maten rejält! Det blev nämligen bara några smulor kvar på plåten! :)

När det var dax för Hugo att lägga sig så var han inte alls sugen på det. Han ropade om än det ena, än det andra. Han var törstig, kissnödig, hade inte fått en kram av Hanna (han hade fått en puss). Ja, allt för att få vara upp en stund till. 
När han skulle kissa för andra gången så går Hanna och kissa tillsammans med honom och när de sitter på toaletten/pottan så böjer sig Hugo fram och säger:

- Hanna, du har en stor rumpa!!!!

Man får verkligen skratta gott flera gånger dagligen åt vår lilla pratkvarn! Tur Hanna inte är pryd av sig..

Vi hade supermysigt, som vanligt! Jag bjöd på fika, lite godis och ostkrokar. Men det bästa av allt är ändå massagen!!! Jag får ALLTID massage av Hanna! Hon vet verkligen vad en trött mammarygg behöver!

Klockan blev rätt mycket. Magnus hann komma hem från Oleary´s och vi skrattade gott under resten av kvällen innan Hanna hoppade på cykeln och trampade hem...

1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!