onsdag 15 juni 2011

Bröllop

Lördag var det bröllop i Järna. De tyska grannarna skulle gifta sig så vi var i kyrkan och tittade.
Hilmer hade inte sovit nästan någonting under dagen för det var närmare 30 grader i skuggan. Jag hade försökt med allt! Promenad med vagnen, vyssa mm. Inte förrän vi satte oss i bilen och AC´n kylde ner bilen somnade han!
Det dröjde ett tag utanför kyrkan innan alla gick in och satte sig så Hilmer började skruva på sig i babyskyddet ute i värmen. Tillslut var bruden på plats, hon hade glömt brudbuketten hemma så hon hade fått fara hem och hämta den så det blev lite förseningar.

När vi sedan kom in i den svala kyrkan såg man på Hilmer hur han åter slappnade av och somnade om!
När vi skulle sjunga första psalmen så sjöng Hugo i samma melodi som oss övriga i kyrkan men han sjöng:

- mommomaj, mommomaj, mommomaaaaaaj, momomaj, momomaj, mommomajjjjjjjj!!!

Jag och mamma höll på att skratta ihjäl oss åt gullungen!
Det var ett fint bröllop men inte i min stil. Tyskt är inte riktigt min grej har jag insett!!

Efter bröllopet var vi bara hemma hos Bråthen. Vi gjorde hemmagjord pizza och åt ute i det fina vädret. Efter det lekte Hugo och Eleonora på gräsmattan och Hilmer satt under parasollet och tittade på!

Innan det var läggdags så badade alla tre kusiner tillsammans. Riktigt skoj hade de i badkaret!!

Sedan somnade de alla gott i sina sängar och jag och mamma kunde sätta oss och fika i soffan!

4 kommentarer:

  1. Vilka gulliga badgrodor. Skrattar gott åt hugos självvalda sångtext.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är de gulliga!! Man ser dock att Hilmers skinn aldrig mött solens strålar!!! ;) Nästan bländande vit!!!

    SvaraRadera
  3. Hugo som var så duktig i kyrkan att han fick beröm av mig men dagen innan hade han varit väl busig så jag hade skällt på honom och sagt att han var en rackarunge. När jag berömde Hugo i kyrkan säger han: - Men mormor vad sa du igår då?

    SvaraRadera
  4. hahaha... Han börjar bli väldigt rapp i truten nu.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!