måndag 13 juni 2011

Inspirationskväll

Tisadagen 24 maj hade jag turen att bli inbjuden till en inspirationskväll på Lajbans, som Barbro fixat enbart för min svärmor och hennes två systrar. Vi fyra fick alltså en kväll med mycket tips och idéer kring scrapbooking och kortmakeri, som tydligen är två skilda saker vilket jag inte vetat! :)

Vi fick prova olika verktyg och vi passade på att få saker utstansad med stansmaskin. Jag fick också veta hur man använder embossing. Vilken grej! Jag blev helt såld på det och har nu köpt mig en embossingfön. Det blir så fint och detaljer blir mer markanta när man embossar.

Fika fick vi också! Verkligen en trevlig kväll, speciellt eftersom Margaretha, Magnus moster som bor i Tunisien, var med. Henne har jag bara träffat en gång tidigare och det var 2006 när vi väntade Alma. Barnen fick pussel och ett gosedjur och vi fick en tavla som Margareha själv målat.


Handlade gjorde jag också, en hel del faktiskt..

  • 10 st Promarker-pennor
  • Cardstock
  • Martha Stewart punch
  • En vit penna
  • Edge scraper
Olika kortvikningar fick vi också se och jag kan knappt vänta tills jag får prova allt jag lärt mig. Nu ska här scrappas och göras kort för jag har verkligen fått inspiration!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!