fredag 17 juni 2011

Krokalviken

Nationaldagen tillbringade vi hos svärmor i stugan. Vädret var underbart!! Så underbart att jag brände mig, rejält....
Vi fikade och Magnus uppvaktade sin mamma på morsdag i efterskott. Hon fick ett kort med pengar som är "öronmärkta" till scrapgrejjor. Jag tror att hon uppskattade sin morsdagspresent.

Efter att vi fikat dök vi ner i varandras scrapgrejjor och läste scraptidningar!
 

Jag gick en sväng med Hilmer efter vägen så han somnade gott i vagnen och vi kunde koncentrera oss på scrap och matlagning.
Men när han sedan vaknade så ville det mysas!


Farmor & Matti hade köpt en cykel att växa i som Hugo gärna ville prova!! Lite stor men nästa sommar ska han väl kunna cykla på den utan hjälp, kanske.. 

Till middag blev det rökt fläskfilé, pepparbiff, potatis, sås och sallad! Supergott!!!
Hugo fick ett grillspett istället för filé eller biff.. Jättefestligt tuckte han att det var!

Man blir trött av att vara ute i havsluften hela dagen och påta på.. Sen har vi pojken som somnar var, när och hursomhelst!!! Mitt under middagen till exempel...
Det gick inte att väcka honom så det var bara att bära honom till farmors säng så han fick ligga lite skönare än han gör här!!! :)

Medan vi åt och Hugo sov så satt Hilmer nöjd vid bordet och "småpratade"!!
En mysig dag i Krokalviken var nu till ända...

2 kommentarer:

  1. Vilka söta ONGAAAAR!!! Man blir ju galen...

    SvaraRadera
  2. hahahaha... ja, jag är galen varje dag!!! :))

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!